torsdag 13 februari 2014

När man hittar den finaste tavlan MEN INTE FÅR HEM DEN!



Ser ni tavlorna eller? SER NI DOM?! Hur fina är dom? Vansinningt vackra skapelser som jag skulle kunna ge mycket pengar för att få hem. Dom kommer från ett märke som heter Le petite biscuit shop och går att få fraktade till många länder, men inte Sverige (såklart). Nu sitter jag och funderar på om inte en tripp till Tyskland skulle vara trevligt, för dit skickas dom nämligen. Tyskland och Finland är länderna som ligger närmst. Hua.
Ska visa dessa för trollungens pappa och morfar och verkligen berätta vikten av finheten och hur vi ska kunna lösa det. Känner jag trollungens pappa rätt kommer han "åh naaaae gumman, vad tråkigt..." och trollungens morfar kommer skrika "DU ÄR INTE KLOK!".

Måste ju kunna fixa hem dom på nåt sätt.

Vi har ju ett kommande barnrumsprojekt här hemma som ni vet. En garderob ska bli ett hus, väggar ska kläs med liggande panel, tapet ska sättas upp, det gamla golvet ska slipas och målas och saker ska få flytta in. Har ju självklart "samlat på mig saker" sen lång tid tillbaka. Åh yes. Ser ni tapeten som är bakom den svarta tavlan förresten? Det är den som är tänkt till trollungens rum. 

Sen jag gjorde en upptäckt av en hemsida som heter Mokkasin LÄNK för några månader sen har en helt ny värld öppnat sig för mig. Var och varannan grej skriker "TROLLUNGENS RUM!".
Har hittat massa massa fina saker som är precis i min smak. M-hm. Mums mums.


Sakerna nedan ligger redan i kundkorgen på Mokkasins hemsida och väntar tålmodigt på att få bli hemklickade... Lampan, ser ni den? En fjäderlampa som jag dog när jag såg. Den är inte från Mokkasin utan från Artilleriet och så.jäkla.fin! DOCK är den gjord utav fjädrar (det är ju oftast det om det är en fjäderlampa) och det är minst sagt ett problem då jag inte vill gynna någon vidrig djurhantering där fåglarna plockas levande. Nä fiiiii fan! (Av samma anledning kan jag inte förmå mig att köpa mig ett nytt duntäcke, fast att jag VÄLDIGT gärna vill. Måste googla på duntäcke av "rättvist" dun nu bara för det...)








2 kommentarer:

Unknown sa...

http://www.etsy.com/se-en/listing/175850777/poster-i-love-you-more-than-all-the?ref=shop_home_active_3

<3 Mari

Storgatans sa...

Åh, nu går det ju! TACK för att du tog dig tid!!!!!! Du vet att jag älskar dig va? Det tåls att sägas igen & igen & igen: jag älskar dig! Puss! <3